Vliv ceny na chování zákazníků

6. září 2012
Kdo by neznal podbízivé fráze operátorů o odvážném plnění potřeb zákazníků. Naposledy se za ně schovával Fernando Alves da Costa-Cabral, ředitel Vodafonu pro cenotvorbu v tiskové zprávě k novým (prý férovým) tarifům Vodadone.



Věříme, že nová tarifní struktura je jasná a přehledná na první pohled. Zaměřujeme se na tři hlavní výhodné balíčky, které podle našich průzkumů a podrobné analýzy zákaznického chování splní potřeby velké většiny zákazníků.

Nic není dál od pravdy. Chování zákazníků totiž podstatným způsobem ovlivňuje cena.

Statistická data z Francie
Jak moc se ředitel pro cenotvorbu při představování nových, dražších tarifů mýlil si ukážeme na statistických datech francouzského regulátora ARCEP. Celá zpráva je k dispozici zde.


Všímavý čtenář z uvedené tabulky ihned vyčte následující fakta:
- výrazný nárůst počtu zákazníků s paušálem v prvním a druhém čtvrtletí 2012
- výrazný pokles počtu zákazníků s předplacenkou v prvním a druhém čtvrtletí 2012
- dvojnásobný nárůst celkového počtu zákazníků ve 2. čtvrtletí 2012 oproti 2. čtvrtletí 2011
- podstatné snížení nárůstu odeslaných SMS v 1. a 2. čtvrtletí 2012
- 38% meziroční snížení v nárůstu odeslaných SMS za 2. čtvrtletí 2012

Co může být za tak razantní změnou zákaznického chování?
Většina už asi tuší - férová nabídka Free Mobile, který v odstartoval v lednu 2012 a nabídl neomezené volání do všech sítí a neomezené SMS za 500 Kč. A nejen to, neomezené volání se vztahuje i na všechny sítě v USA, Kanadě, Aljašce i Hawai a všechny pevné linky v dalších 40 zemích světa včetně Česka!

Statistická data ARCEPu dokazují, že francouzi:
- zahodili předplacenky a pořídili si paušály
- omezili posílání SMS a začali si volat

Takže až příště uslyšíš, jak se operátor přizpůsobuje potřebám zákazníků, věz, že se jedná jen o marketingové lži a maskování dalšího zdražení.