Mluvčí operátorů přistiženi při lži

1. listopadu 2011
Za přečtení stojí článek Jindřicha Gintera - Drahé telefonování je v Česku jako pevnost úspěšně hájená operátory. Článek hojně cituje vyjádření tiskových mluvčí oligopolních operátorů. A jak už je u nás zvykem, jsou tato vyjádření plná polopravd a lží.

"Ceny klesají meziročně v průměru o deset procent." (Martina Kemrová, T-Mobile)

Obdobně odpověděl Miroslav Čepický z Vodafone i Hany Farghali z O2. Podobný argument zazněl i v diskuzním pořadu Otázky Václava Moravce z úst člena představenstva Telefónicy O2 Jakub Chytila. Všichni shodně však hovoří o průměrné ceně za minutu volání. A ta se počítá ze všech provolaných minut! Tedy i z firemních tarifů. Jak si každý může dohledat pomocí Googlu, běžný zákazník má volání stále předražené.


"Z analýzy Evropské komise vyplývá, že ceny na českém trhu jsou na průměru EU." (Miroslav Čepický, Vodafone)

Pan Čepický jako vždy není schopen svá tvrzení podložit linkem na příslušný doklad. Uděláme to tedy za něj. Analýze telekomunikačních trhů se věnuje Telingen a jeho srovnání jsou mezinárodně uznávaná. Pro srovnání používá tzv. spotřebitelské koše. V koši 30 hovorů a 100 SMS je ČR v Evropě 2. nejdražší. V koši 100 hovorů a 140 SMS i v koši 300 hovorů a 225 SMS je ČR dokonce nejdražší z celého OECD !!! Grafy najdeš v článku Ondřeje Malého - Jak náměstek z ČTÚ shořel v České televizi. Tato fakta usvědčují pana Čepického a společnost Vodafone ze lži.


"V Česku zákazníci platí za převod čísla k jinému operátorovi symbolickou korunu, naproti čemuž v Rakousku je jim účtován plný poplatek. Stejně tak tomu je u aktivačních poplatků při uvedení SIM karty do provozu, které je v Česku bezplatné,"  (Hany Farghali, O2)

Tento argument je nový a je hezké sledovat, jak se v argumentaci operátorů ujal. Poprvé jsme ho zaznamenali jako reakci na dotaz na předražené volání před cca. 14 dny na Facebookové stránce Vodafone s podpisem Jana, tiskové oddělení. Pan Farghali však neuvádí celou pravdu a zákazníky tak jen straší. Ve zmiňovaném Rakousku je cena za přenos telefonního čísla 475 Kč a v rámci akčních nabídek je často zdarma: Orange - All in 10 SIM only. U stejného tarifu je 1.248 Kč aktivace a 498 Kč roční servisní poplatek. I s placeným přenosem čísla je to za 5 let 4.216 Kč nákladů. Jenže... Zákazník dostane 1.000 min volání, 100 SMS a 100 MB dat za 200 Kč měsíčně. Za 5 let je to 12.000 Kč služeb + 4.216 Kč nákladů. Celkem 16.216 Kč. Český zákazník nezaplatí přenos a aktivaci, ale za stejný objem služeb za 5 let zaplatí českému operátorovi 166.620 Kč (viz ceník u nás nejlevnějšího Vodafone). Za rozdíl ceny by přenos čísla vč. aktivace bylo možné uskutečnit 87x za 60 měsíců !!!


"V souvislosti s aukcí nových rádiových frekvencí je pro fungování konkurence především klíčové, aby všichni účastníci měli možnost získat nové frekvence za nediskriminačních podmínek.“ (Miroslav Čepický, Vodafone)

Z předchozích tří příkladů polopravd a lží jasně vyplývá, že: Pro soukromé zákazníky v České republice je klíčové, aby stávající operátoři byli vyloučeni z 1. kola aukce nových frekvencí a byl tak umožněn vstup tolik potřebného nového konkurenta na trh.

Nelíbí se ti lhaní tiskových mluvčí operátorů? Tak se přidej k našemu protestu: 
Štítky:
  1. P.

    Od kdy je u kyslíku aktivace zdarma??? Vždycky byla za kilo až dvě...